I’m Back 2015 (Jack Cavy)

Hi, Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Harap semua pembaca blog sihat waalfiat lah hendaknya. Saya sendiri baru sahaja menamatkan pengajian Diploma in Agro Techonology di KPTM Kota Bharu. Alhamdulillah saya dah dapat apa yang saya cita- citakan, saya minat course Agro teknologi pun sebab minatkan haiwan terutamanya guinea pig lah kan.

Saya dah start bela balik guinea pig masa sem 6 waktu saya praktikel di kawasan rumah saya. Jadi saya bosan- bosan kat rumah tak ada apa saya import la guinea pig dari Bangkok. Dalam hati memang teringin nak bela curly hair macam Texal, Alpaca & Merino sebab masa bela guinea pig banyak-banyak dulu pun tak ada bela curly hair. (Eh ada, tapi saya jual; jenis bukan pure la sebab curl kecik dan xpanjang)

Tanggal 25 March 2015, saya pergi ambil guinea pig yang saya order dari Bangkok tu, start tu saya beli 15 ekor terus (10 sow, 5 boar). Saya order macam-macam la, ada American, Coronet, Sheltie, Texal, Merino & Alpaca.

image

Kemas depa balut, bau memang keng

image

Guinea pig dok pelat siam lagi

image

Belemoih sikit la, mai pada Bangkok

image

Sangkaq sempit mampoih

Start dari hari tu, sampai la hari ni baru saya yakin nak menaip semula dan update wordpress saya ni selepas berjinak-jinak balik hobi ni. Dengan dorongan kawan- kawan saya pun tak kenal, jenis kenal kat Whatsapp lama-lama jadi (girlfriend) kawan baik. Merekalah membantu saya memberi semangat yang hilang. Terima kasih.

InsyaAllah saya akan update dari hari ke hari. Saya nak start projek import gp balik. Alhamdulillah dapat sambutan liar luar biasa.

Jazakallahuqairan kasiran

Spread love, haters gonna hate

2 thoughts on “I’m Back 2015 (Jack Cavy)

Leave a Reply

